tirsdag den 13. juli 2010

LEAVE.

Photobucket

Må mandag rejser jeg et par dage til Berlin, og siden jeg ikke ved noget som helst om Berlin (andet end.. hvad jeg kan huske fra tysktimerne) tænkte jeg på om i kunne guide mig lidt? Så hvis i kender til nogle ting som bare er helt fantastiske, gode vintagebutikker, markeder ect. så ville jeg blive overlykkelig hvis i smed en kommentar!

I'm leaving for Berlin next week, and since i've never been there before, I was hoping you guys could give me some tips.. Do you know any great vintageshops, markets, fairs, anything? If so, i would love if you left a comment!

5 kommentarer:

  1. Hej. Jeg var i Berlin sidste år og jeg besøgte en secondhand butik der hedder "Garage". Butikken er ret stor og delt op i to. I den ene afdeling sælges tøjet normalt, men i den anden vejer man tøjet du gerne vil købe og betaler pr kg-pris. Man kan gøre man fine fund. Her er et link til butikken (adr. åbningstider osv). http://berlin.unlike.net/locations/545-Garage

    Håber du får en god tur :)

    SvarSlet
  2. hvis du kan lide at feste, så skal du virkelig overveje at ta med en pub crawl. Det er OVERDREVET sjovt, og man ser mange flere steder end man ellers ville have set. jeg mødte på en pub crawl en fatastisk udendørs bar, med kunstudstilling i forlængelse med, kulørte lamper, og åndssvagt mange glade mennesker. Desværre kan jeg ikke huske hvad baren hed, eller hvor den lå (damn you alchohol)
    nåmen, udover det, så er det altså virkelig en oplevelse værd at tage i Williams Gedächtenskirche eller pudderdåsen og læbestiften som de to kirker også bliver kaldt.
    Det er en gammel kirke der blev bombet under 2. verdenskrig, og en nybygget kirke lige ved siden af, som har det smukkeste mosaiklys indenfor.
    Der er ikke meget markede over det, men det er så smukt, og en af de ting jeg vender tilbage til igen og igen når jeg er i Berlin.

    indkøb ved jeg ikke så meget om, andet end at det er skægt at finde nogle af de steder de sælger gamle DDR sager, det er som regel hver søndag, forskellige steder rundt i byen.

    god tur, det er et fantastisk sted!

    SvarSlet
  3. Jeg vil sige at Oranienburger strasse (eller hvordan det nu staves) og området deromkring er rigtig hyggeligt, og der er mange gode butikker, og en rigtig hyggelig Starbucks :) Hvis du går ind på nogle af sidegaderne deromkring kan du også finde vintage butikker, men der er lidt svært at finde rundt.

    Jeg håber du får en rigtig god tur, der er nemlig super fedt dernede, og der er en rigtig god og afslappet stemning!

    www.boennen.wordpress.com

    SvarSlet
  4. jeg har efterhånden været i berlin mange gange, og har erfaret at det sjoveste er faktisk at springe de traditionelle ting (muren+museet, det der tårn osv.) over. Jeg kan personligt godt lide August strasse og området omkring, som er et jødisk område med fucking frådern falafel. ;-) Kastanienallé området er også vildt fedt med masser af secondhand og hyggelige små caféer og sådan. håber det hjalp! :-)

    SvarSlet
  5. Jeg skal selv til Berlin i næste uge og kan slet ikke vente! God tur :)

    SvarSlet

Om mig

Mit billede
I just turned 18, and I love to take photographs.